Jednym z celów projektu „KomPAS” jest edukacja i podnoszenie kompetencji uczestników w obszarze obsługi nowoczesnych urządzeń oraz Internetu. Ma to ułatwić funkcjonowanie we współczesnym świecie: sprawniejsze załatwianie spraw urzędowych, szybszy dostęp do przydatnych informacji, pełniejszy udział w życiu społecznym.
Uczestnicy projektu z Wielkiej Wyspy właśnie zakończyli trening e-kompetencji. Podczas 4 spotkań, korzystając z tabletów zakupionych w ramach projektu, nauczyli się m.in. obsługi komunikatorów społecznościowych oraz poczty elektronicznej. Każdy z uczestników założył konto elektroniczne i dysponuje teraz adresem e-mail. Pomoże to na przykład w poszukiwaniu zatrudnienia – wysyłaniu dokumentów aplikacyjnych czy zapytań o pracę przez Internet. W tym celu uczestnicy poznali m.in. zasady edytowania tekstu i załączania plików do wiadomości e-mail.
Gdy korzystamy z Internetu musimy pamiętać o zagrożeniach, jakie czyhają na nas w wirtualnej przestrzeni i znać sposoby ich uniknięcia. Dlatego podczas spotkań poruszaliśmy temat bezpieczeństwa w Internecie.
Umiejętności zdobyte podczas treningów e-kompetencji zwiększą poziom aktywności społecznej uczestników, pozwolą im poczuć się pewniej podczas surfowania po stronach Internetowych.
Aby utrwalić zdobyte umiejętności, tablety z Internetem wykorzystujemy też podczas innych treningów projektowych, np. do wyszukiwania niezbędnych informacji. Tablety umożliwiają także, w razie potrzeby, kontakt z pracownikiem socjalnym np. przez komunikator internetowy Skype.
Poniżej kilka zdjęć z treningu.