logo BIPLogo Facebook

Podstawowe informacje

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław, ul. Strzegomska 6
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl
tel. 71 78 22 322
fax: 71 78 22 405

Godziny otwarcia

7.30 – 15.30
niektóre nasze biura mogą pracować
w zmienionych godzinach

Kasy

ul. Strzegomska 6
poniedziałek – piątek
10.00 – 14.00
w ostatni dzień miesiąca
10:00 – 12:00

Świadczenia rodzinne i alimentacyjne

tel. 71 79 99 274

Dodatki Mieszkaniowe

tel. 71 78 22 346
tel. 71 78 22 348

Karta Rodzina Plus
i Karta Dużej Rodziny

tel.  71 78 23 595
tel.  71 78 23 594
ul. Namysłowska 8
poniedziałek – środa i piątek
8.00 – 15.00
czwartek
8.00 – 16.30

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

tel. 71 78 22 360
tel. 71 78 22 362
tel. 71 78 22 363
e-mail: zon@mops.wroclaw.pl
pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro, pokój 316
poniedziałek – piątek
8.00 – 15.00

 

Wyszukaj

Dofinansowanie usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika dla osoby niepełnosprawnej

Od 2022 roku uruchomiony jest elektroniczny nabór wniosków o dofinansowanie do usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Wnioski należy składać poprzez platformę - Systemie Obsługi Wsparcia SOW https://sow.pfron.org.pl/logowanie Żeby móc to zrobić trzeba posiadać PROFIL ZAUFANY bądź PODPIS KWALIFIKOWANY. Do wniosku w formie elektronicznej należy dołączyć wypełnione załączniki. LISTA ZAŁĄCZNIKÓW Załączniki obligatoryjne: Orzeczenie o niepełnosprawności Zaświadczenie lekarskie (druk we wniosku) Zaświadczenie o uczęszczaniu Wnioskodawcy do szkoły, na kurs itd. i plan zajęć wraz z godzinami Dokument potwierdzający wpis do rejestru tłumaczy języka migowego PJM, SJM, SKOGN Załączniki dodatkowe (o ile dotyczą danej sprawy): Podpisane pełnomocnictwo imienne (druk w załączniku) Dokument potwierdzający opiekę prawną Pełnomocnictwo notarialne WZORY ZAŁĄCZNIKÓW  -  POBIERZ UWAGA! Jeśli osoba niepełnosprawna nie posiada PROFILU ZAUFANEGO bądź PODPISU ELEKTRONICZNEGO może skorzystać z pomocy osoby, która taki dostęp posiada. W tym celu jednak musi podpisać PEŁNOMOCNICTWO upoważniające tę osobę do złożenia wniosku w jej imieniu (wzór PEŁNOMOCNICTWA do pobrania we wzorach załączników). Pomoc i informacje dotyczące aplikowania o środki PFRON poprzez SOW można uzyskać pod bezpłatnym numerem 800-889-777. Infolinia ta czynna jest w dni robocze w godzinach od 9.00 do 17.00. Zachęcamy także do zapoznania się z informacjami dotyczącymi SOW na portalu edukacyjno-informacyjnym https://portal-sow.pfron.org.pl O dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności. Usługi tłumacza języka migowego finansowane ze środków PFRON może wykonywać osoba, która jest tłumaczem wpisanym w rejestrze Wojewody. Wnioski dotyczą wyłącznie mieszkańców Wrocławia. Kompletne wnioski o dofinansowania na usługi tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika są rozpatrywane niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 7 dni od złożenia kompletnego wniosku. O sposobie rozpatrzenia wniosku strona jest informowana w terminie do 7 dni od dnia rozpatrzenia kompletnego wniosku. Dofinansowanie ze środków Funduszu nie przysługuje, jeżeli wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie ma zaległości wobec Funduszu lub podmiot ten był, w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku, stroną umowy zawartej z Funduszem i rozwiązanej z przyczyn leżących po stronie tego podmiotu. Dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy o dofinansowanie. Wysokość dofinansowania usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika nie może być wyższa niż 2% przeciętnego wynagrodzenia za godzinę jej świadczenia. W przypadku podania nieprawdziwych informacji wniosek zostaje wykluczony z dalszego postępowania. Dofinansowaniu nie podlega świadczenie usługi przez tłumacza w organach administracji publicznej. Dofinansowanie zostaje przekazane po dostarczeniu faktury/rachunku, zgodnie z zawartą wcześniej umową. Kwota dofinansowania zostaje przekazana przelewem na konto tłumacza.  Dodatkowo pragniemy poinformować, że istnieje możliwość uzyskania dofinansowania do kosztów nauki języka migowego bezpośrednio w PFRON informacje i wnioski tutaj    

Dofinansowanie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze

Od 2022 roku uruchomiony jest elektroniczny nabór wniosków o dofinansowanie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.  Wnioski należy składać poprzez platformę - Systemie Obsługi Wsparcia SOW https://sow.pfron.org.pl/logowanie Żeby móc to zrobić trzeba posiadać PROFIL ZAUFANY bądź PODPIS KWALIFIKOWANY. Do wniosku w formie elektronicznej należy dołączyć wypełnione załączniki. LISTA ZAŁĄCZNIKÓW Załączniki obligatoryjne: orzeczenie o niepełnosprawności, karta zaopatrzenia w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze z dofinansowaniem Narodowego Funduszu Zdrowia (zrealizowane strony od 1 do 5, lub przyjęte do realizacji strony od 1 do 3), faktura VAT z wyodrębniona kwotą refundacji NFZ lub kosztorys lub rachunek pro-forma. Załączniki dodatkowe (o ile dotyczą danej sprawy): podpisane pełnomocnictwo imienne (druk w załączniku), dokument potwierdzający opiekę prawną, pełnomocnictwo notarialne. WZORY ZAŁĄCZNIKÓW  -  POBIERZ UWAGA! Jeśli osoba niepełnosprawna nie posiada PROFILU ZAUFANEGO bądź PODPISU ELEKTRONICZNEGO może skorzystać z pomocy osoby, która taki dostęp posiada. W tym celu jednak musi podpisać PEŁNOMOCNICTWO upoważniające tę osobę do złożenia wniosku w jej imieniu (wzór PEŁNOMOCNICTWA do pobrania we wzorach załączników). Pomoc i informacje dotyczące aplikowania o środki PFRON poprzez SOW można uzyskać pod bezpłatnym numerem 0 800 889 777 Zachęcamy także do zapoznania się z informacjami dotyczącymi SOW na portalu edukacyjno-informacyjnym https://portal-sow.pfron.org.pl O dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności, jeżeli: przeciętny miesięczny dochód, w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych, podzielony przez liczbę osób we wspólnym gospodarstwie domowym, obliczony za kwartał poprzedzający miesiąc złożenia wniosku nie przekracza kwoty:     50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,     65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej. Wnioski dotyczą wyłącznie mieszkańców Wrocławia. Kompletne wnioski są rozpatrywane w ciągu 30 dni od dnia złożenia. W przypadku braku środków finansowych z PFRON wnioski będą rozpatrzone negatywnie. Aby ubiegać się o dofinansowanie należy ponownie złożyć komplet dokumentów.  

Dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny

Od 2022 roku uruchomiony jest elektroniczny nabór wniosków o dofinansowanie do sprzętu rehabilitacyjnego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.  Wnioski należy składać poprzez platformę - System Obsługi Wsparcia SOW https://sow.pfron.org.pl/logowanie Żeby móc to zrobić trzeba posiadać PROFIL ZAUFANY bądź PODPIS KWALIFIKOWANY. Do wniosku w formie elektronicznej należy dołączyć wypełnione załączniki. LISTA ZAŁĄCZNIKÓW Załączniki obligatoryjne: orzeczenie o niepełnosprawności, zaświadczenie od lekarza specjalisty o konieczności zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny w warunkach domowych, kosztorys lub rachunek pro-forma. Załączniki dodatkowe (o ile dotyczą danej sprawy): podpisane pełnomocnictwo imienne (druk w załączniku), dokument potwierdzający opiekę prawną, pełnomocnictwo notarialne. WZORY ZAŁĄCZNIKÓW  -  POBIERZ UWAGA! Jeśli osoba niepełnosprawna nie posiada PROFILU ZAUFANEGO bądź PODPISU ELEKTRONICZNEGO może skorzystać z pomocy osoby, która taki dostęp posiada. W tym celu jednak musi podpisać PEŁNOMOCNICTWO upoważniające tę osobę do złożenia wniosku w jej imieniu (wzór PEŁNOMOCNICTWA do pobrania we wzorach załączników). Pomoc i informacje dotyczące aplikowania o środki PFRON poprzez SOW można uzyskać pod bezpłatnym numerem 800-889-777. Infolinia ta czynna jest w dni robocze w godzinach od 9.00 do 17.00. Zachęcamy także do zapoznania się z informacjami dotyczącymi SOW na portalu edukacyjno-informacyjnym https://portal-sow.pfron.org.pl O dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do sprzętu rehabilitacyjnego mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności, jeżeli: przeciętny miesięczny dochód, w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych, podzielony przez liczbę osób we wspólnym gospodarstwie domowym, obliczony za kwartał poprzedzający miesiąc złożenia wniosku nie przekracza kwoty:     50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,     65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej. Wnioski dotyczą wyłącznie mieszkańców Wrocławia. Kompletne wnioski są rozpatrywane w ciągu 30 dni od dnia złożenia. W przypadku braku środków finansowych z PFRON wnioski będą rozpatrzone negatywnie. Aby ubiegać się o dofinansowanie należy ponownie złożyć komplet dokumentów.    

Dopłaty do czynszu w programie "Mieszkanie na start"

Informacje o programie „Mieszkanie na start” to rządowy pogram wspierający osoby, które wynajmują mieszkanie. Z programu mogą skorzystać mieszkańcy, którzy mieszkają w lokalach objętych umową między inwestorem a gminą (np. Urzędem Miasta i Gminy). Dopłaty funkcjonują tylko w tych gminach, które wcześniej zdecydowały się na przystąpienie do rządowego programu. We Wrocławiu o dopłaty mogą się starać obecnie najemcy mieszkań w kilku budynkach wybudowanych przez TBS Wrocław. Maksymalny okres dopłat to 15 lat. O dopłatę do czynszu możesz się starać, jeśli mieszkasz lub będziesz mieszkać w budynku: przy ul. Błońskiej 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22; przy ul. Dolnobrzeskiej 11, 11A, 11B; przy ul. Uraskiej 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 41; Komu przysługuje dopłata do czynszu Możesz starać się o dopłatę, jeśli jesteś osobą fizyczną, mieszkasz w Polsce i jesteś obywatelem Polski lub jesteś cudzoziemcem, który ma zezwolenie na pobyt – to może być pobyt stały, czasowy, karta pobytu z adnotacją „dostęp do rynku pracy”, wynajmujesz mieszkanie, które jest objęte programem lub wcześniej zostało objęte dopłatą, nie jesteś właścicielem ani współwłaścicielem mieszkania czy budynku mieszkalnego, nie masz, zrzekłeś się lub zobowiązałeś się do zrzeczenia spółdzielczego prawa własności, rozwiązałeś lub zobowiązałeś się do rozwiązania umowy najmu lokalu gminnego lub innego mieszkania dofinansowanego z BGK, spełniasz kryterium dochodowe. Kryterium dochodowe Aby starać się o dopłatę do czynszu musisz spełniać kryterium dochodowe. Jeśli mieszkasz sam nie możesz mieć większego dochodu niż średnie wynagrodzenie. Obecnie wynosi ono 7155,48 zł. Jeśli mieszkasz z kimś, czyli prowadzisz wieloosobowe gospodarstwo domowe, Wasz dochód może być większy. W tabelce znajdziesz informacje o maksymalnym dochodzie, jeśli w Twoim domu mieszka więcej niż jedna osoba: liczba osób w gospodarstwie domowym maksymalny dochód 1 osoba 7 155,48 zł 2 osoby 10 017,67 zł 3 osoby 12 879,86 zł 4 osoby 15 742,06 zł 5 osób 18 604,25 zł 6 osób 21 466,44 zł Dochód obliczamy na podstawie dokumentów z zeszłego lub jeszcze wcześniejszego roku. Jeśli złożysz wniosek między 1 stycznia a 31 lipca Twój dochód obliczymy na podstawie danych sprzed dwóch lat, natomiast jeśli złożysz wniosek między 1 sierpnia a 31 grudnia Twój dochód obliczymy na podstawie dokumentów z poprzedniego roku. Przykład: jeśli złożysz wniosek w październiku, Twój dochód obliczymy na podstawie dokumentów za 2022 rok. Jeśli złożysz wniosek w styczniu 2024, Twój dochód obliczymy także na podstawie dokumentów z 2022 roku, ale jeśli wniosek złożysz we wrześniu 2024 roku, dochód będzie obliczony na podstawie informacji z 2023 roku. Jakie dokumenty musisz złożyć Tutaj znajdziesz informację o potrzebnych dokumentach oraz formularze do wypełnienia, które musisz złożyć: Druki do pobrania/informacja o potrzebnych dokumentach Ważne! Gdy składasz wniosek musisz mieć przy sobie oryginały dokumentów (np. umowy najmu). Możemy wymagać dodatkowych dokumentów, jeśli będą potrzebne do rozpatrzenia Twojego wniosku. Gdzie złożyć wniosek Wniosek złóż w naszym Dziale Wsparcia Mieszkańców od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.00. Biuro Obsługi Klienta nr 1Dział Wsparcia Mieszkańcówulica Hubska 30-32 Decyzja o przyznaniu dopłaty Na wydanie decyzji mamy miesiąc. Decyzję wyślemy do Ciebie i do inwestora. Pieniądze z dopłat będą trafiać na konto inwestora, a Tobie inwestor obniży czynsz o kwotę dopłaty. Obowiązek składania dodatkowych oświadczeń w czasie korzystania z dopłat Co roku masz obowiązek złożyć oświadczenie o liczbie osób w gospodarstwie domowym oraz o wysokości dochodów Twoich i osób, które z Tobą mieszkają. Oświadczenie musisz złożyć nie wcześniej niż 2 miesiące, ale nie później niż miesiąc przed rozpoczęciem kolejnych 12 miesięcy dopłat. Jeśli nie złożysz takiego oświadczenia wstrzymamy dopłaty. Uwaga! W czasie korzystania z programu masz obowiązek poinformować nas o zmianie Twojej sytuacji prawnej, jeśli w jej wyniku przestanie przysługiwać Ci dopłata do czynszu, np. jeśli zostałeś właścicielem lub współwłaścicielem innego mieszkania. Musisz nas również poinformować, jeśli taka sytuacja dotyczy osób, z którymi wynajmujesz mieszkanie. Masz na to 30 dni. W przypadku braku informacji będziesz musiał zwrócić wszystkie nienależne dopłaty wraz z odsetkami Zadzwoń Jeśli masz pytania możesz skontaktować się z nami pod numerami 71 78 22 346 i 71 78 22 348. Dodatkowe informacje Wyliczanie wysokości dopłaty Dopłata wyliczana jest na podstawie wzoru: powierzchnia normatywna mieszkania x średni wskaźnik przeliczeniowy kosztu odtworzenia 1 m2, obowiązujący w dniu złożenia wniosku x współczynnik 1,8% : 12 Jeśli mieszkasz sam powierzchnia normatywna mieszkania wynosi 20 m2.Dla każdej kolejnej osoby powierzchnia jest zwiększana o 15 m2. Średni miesięczny dochód Średni miesięczny dochód to przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej ogłaszane przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Od 9 lutego 2023 r. przeciętne wynagrodzenie za 2022 r. w gospodarce narodowej wynosi 6346,15 zł. Co uwzględniamy przy obliczaniu średniego miesięcznego dochodu w gospodarstwie domowym Przy obliczaniu średniego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego uwzględniamy dochód uzyskany przez najemcę lub innego członka gospodarstwa domowego w roku bazowym podzielony przez liczbę miesięcy, w którym był uzyskiwany; dochód uzyskany przez najemcę lub innego członka gospodarstwa domowego po roku bazowym – średni miesięczny dochód gospodarstwa domowego powiększa się o kwotę uzyskanego dochodu za miesiąc następujący po miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie dochodu jeśli dochód jest uzyskiwany również w miesiącu złożenia wniosku o dopłaty; Nie uwzględniamy dochodu utraconego przez najemcę lub innego członka gospodarstwa domowego przed dniem złożenia wniosku o dopłaty. Opłata skarbowa Opłata skarbowa wynosi 10 zł. Opłatę wpłać na konto Gminy Wrocław (Urzędu Miejskiego Wrocławia): w banku PKO Bank Polski S.A. na numer konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 w opłatomatach znajdujących się w budynkach Urzędu Miejskiego Wrocławia (szczegóły na stronie https://www.wroclaw.pl/oplatomaty-w-urzedach) u inkasenta w Starostwie Powiatowym we Wrocławiu, przy ulicy T. Kościuszki 131. W tytule wpisz „opłata skarbowa za wydanie decyzji o dopłatach do czynszu, ul……..lokal nr…. Kto składa wniosek w gospodarstwie wieloosobowym Jeśli wynajmujesz mieszkanie wraz z żoną lub mężem wystarczy, że wniosek o dopłatę złoży jedna osoba. Jeśli wynajmujesz mieszkanie z kimś innym, również wystarczy, że wniosek złoży jedna osoba. Złożenie takiego wniosku traktowane jest na równi ze złożeniem oświadczenia, że jesteś upoważniony do złożenia wniosku. Szczegółowe informacje o tym, kto ma prawo do dopłat Dopłaty do czynszu przysługują Ci, jeżeli w czasie korzystania z programu nie jesteś: właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego, właścicielem lub współwłaścicielem budynku, jeżeli udział w przypadku zniesienia współwłasności obejmowałby co najmniej jeden lokal mieszkalny, właścicielem lub współwłaścicielem całości lub w części prawa do spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego, osobą, której przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego, najemcą lokalu mieszkalnego wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy, najemcą innego lokalu mieszkalnego utworzonego przy wykorzystaniu finansowania zwrotnego lub kredytu udzielonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego.  W okresie uzyskiwania dopłat najemca nie może podnajmować mieszkania lub jego części. Przepisy, na podstawie których działamy Ustawa z 20 lipca 2018 r o pomocy państwa w ponoszeniu wydatków mieszkaniowych w pierwszych latach najmu mieszkania. (Dz. U. z 2013 r. poz. 1351); Ustawa z 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 323. Ustawa z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1000). Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru wniosku o dopłaty do czynszu oraz wzorów oświadczeń i zobowiązania dołączanych do wniosku o dopłaty do czynszu. (Dz. U. 2018 poz. 2521); Uchwała XXII/1906/04 z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej nie należących do zadań z zakresu pomocy społecznej (t.j. Dz. Urz. Woj. Doln.  z 2023 r. poz. 4405);

Informacje na temat NCW

NADODRZAŃSKIE CENTRUM WSPARCIA zwane w skrócie NCWS jest komórką organizacyjną Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, która rozpoczęła działania na rzecz mieszkańców Wrocławia w styczniu 2013r. NCWS zlokalizowane jest przy ul. Rydygiera 43abcd i 45a, w budynkach wyremontowanych dzięki dofinansowaniu z EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 w ramach projektu „Kreacja Nadodrzańskiego Centrum Wsparcia – kluczowego elementu infrastruktury służącej społeczności lokalnej i podopiecznych MOPS – rewitalizacja budynków przy ul. Rydygiera we Wrocławiu”.  Celem utworzenia NCWS jest wsparcie infrastruktury użytkowanej przez instytucje i organizacje pełniące kluczowe funkcje społeczne na rzecz społeczności lokalnej Nadodrza.  Nadodrzańskie Centrum Wsparcia jest próbą podjęcia  swoistego  eksperymentu polegającego na  połączeniu  w  jednej  placówce  pomocy  dla  różnych  grup  klientów,  które  będą  się  wspierać,  udzielać  sobie  nawzajem  pomocy. W Nadodrzańskim Centrum Wsparcia realizowane są działania w zakresie pomocy społecznej o charakterze dziennym i całodobowym: W ramach działań dziennych mających na celu szeroko rozumiane wsparcie rodziny oraz aktywizowanie społeczności lokalnej w NCWS; organizowanie jest bezpłatne poradnictwo specjalistyczne (psychologiczne, pedagogiczne, prawne, socjalne)  prowadzone są działania pomocowe w zakresie poradnictwa zawodowego w ramach Punktu Aktywizacji Społeczno-Zawodowej uruchomiony został punkt doradztwa zawodowego na odległość w ramach Punktu Aktywizacji Społeczno-Zawodowej   odbywają się specjalistyczne szkolenia i warsztaty edukacyjne  odbywają się warsztaty kompetencyjne w ramach programów wspierania rodziny i aktywizacji zawodowej przeprowadzane są zajęcia w ramach Akademii Organizatora Społeczności Lokalnej działa grupa samopomocowa dla osób uzależnionych  działa Punkt Aktywności Obywatelskiej udostępniana jest przestrzeń na realizację inicjatyw społecznych i promowanie cennych pomysłów mieszkańców Nadodrza organizowanie są wydarzenia o charakterze kulturalnym i oświatowym  W ramach działań całodobowych uruchomiony został całodobowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej kierujący działania o charakterze specjalistycznym i pomocowym do osób doświadczających przemocy, oraz osób które czasowo znalazły się w sytuacji kryzysowej Ośrodek Interwencji Kryzysowej świadczy pomoc w formie : konsultacji interwencyjnych ( rozmowa wspierająca, porada, udzielenie potrzebnych informacji przez telefon, Internet i osobiście) pomocy psychologicznej (wsparcie psychologiczne, diagnoza problemu, terapia) wsparcia socjalnego schronienia  Więcej informacji w zakładce Ośrodek Interwencji Kryzysowej   Dane do kontaktu:  Nadodrzańskie Centrum Wsparcia  Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej  ul. Rydygiera 43 abcd i 45a  50-248 Wrocław Ewa Chrzan Koordynator NCWS tel. (71) 796-40-81, lub 506 381 534 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloak9b75b9ca719c79e7fd727a846795e107').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy9b75b9ca719c79e7fd727a846795e107 = 'ewa.chrzan' + '@'; addy9b75b9ca719c79e7fd727a846795e107 = addy9b75b9ca719c79e7fd727a846795e107 + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl'; var addy_text9b75b9ca719c79e7fd727a846795e107 = 'ewa.chrzan' + '@' + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak9b75b9ca719c79e7fd727a846795e107').innerHTML += ''+addy_text9b75b9ca719c79e7fd727a846795e107+''; Dyżurny Interwent OIK tel. (71) 796-40-85,  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloak86305d31bc86c4ad3eb04e46d3cd2712').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy86305d31bc86c4ad3eb04e46d3cd2712 = 'stop.przemocy' + '@'; addy86305d31bc86c4ad3eb04e46d3cd2712 = addy86305d31bc86c4ad3eb04e46d3cd2712 + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl'; var addy_text86305d31bc86c4ad3eb04e46d3cd2712 = 'stop.przemocy' + '@' + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak86305d31bc86c4ad3eb04e46d3cd2712').innerHTML += ''+addy_text86305d31bc86c4ad3eb04e46d3cd2712+''; Alina Bojanowicz Specjalista Pracy Socjalnej tel. (71) 796-40-84,  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloak3a102fa60ad82f73579c847d6a654dd3').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy3a102fa60ad82f73579c847d6a654dd3 = 'alina.bojanowicz' + '@'; addy3a102fa60ad82f73579c847d6a654dd3 = addy3a102fa60ad82f73579c847d6a654dd3 + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl'; var addy_text3a102fa60ad82f73579c847d6a654dd3 = 'alina.bojanowicz' + '@' + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak3a102fa60ad82f73579c847d6a654dd3').innerHTML += ''+addy_text3a102fa60ad82f73579c847d6a654dd3+''; Benita Dobrzańska Psycholog tel. (071) 796-40-83 e-mail: benita.dobrzańTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloak87575900060a128352077f0bd718f060').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy87575900060a128352077f0bd718f060 = 'ska' + '@'; addy87575900060a128352077f0bd718f060 = addy87575900060a128352077f0bd718f060 + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl'; var addy_text87575900060a128352077f0bd718f060 = 'ska' + '@' + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloak87575900060a128352077f0bd718f060').innerHTML += ''+addy_text87575900060a128352077f0bd718f060+''; Joanna Wach Doradca Zawodowy Punktu Aktywizacji Społeczno-Zawodowej tel. (071) 796-40-80 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. document.getElementById('cloakf95f00fa312b236dbf2fc56108f0763e').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addyf95f00fa312b236dbf2fc56108f0763e = 'joanna.wach' + '@'; addyf95f00fa312b236dbf2fc56108f0763e = addyf95f00fa312b236dbf2fc56108f0763e + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl'; var addy_textf95f00fa312b236dbf2fc56108f0763e = 'joanna.wach' + '@' + 'mops' + '.' + 'wroclaw' + '.' + 'pl';document.getElementById('cloakf95f00fa312b236dbf2fc56108f0763e').innerHTML += ''+addy_textf95f00fa312b236dbf2fc56108f0763e+'';  

Interwencja kryzysowa

Na czym polega? Interwencja kryzysowa, o której mowa w art. 47 ustawy – stanowi zespół działań podejmowanych na rzecz osób i rodzin znajdujących się w kryzysie, w tym dotkniętych przemocą, w celu zapobiegania lub pogłębiania występujących dysfunkcji. Interwencją kryzysową obejmuje się osoby i rodziny bez względu na posiadany dochód. W ramach interwencji kryzysowej udziela się w szczególności poradnictwa specjalistycznego oraz schronienia dostępnego przez całą dobę.

Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka (tzw. becikowe)

Komu przysługuje świadczenie? "Becikowe" przysługuje z tytułu urodzenia się żywego dziecka w wysokości 1000 zł na jedno dziecko. Może zostać przyznane matce lub ojcu, opiekunowi prawnemu albo opiekunowi faktycznemu dziecka. Wniosek o jego wypłatę składa się w terminie 12 miesięcy od dnia narodzin dziecka, a w przypadku gdy wniosek dotyczy dziecka objętego opieką prawną, opieka faktyczną albo dziecka przysposobionego - w terminie 12 miesięcy od dnia objęcia dziecka opieką albo przysposobienia, nie później jednak niż do ukończenia przez dziecko 18 roku życia. Wniosek złożony po terminie organ właściwy pozostawia bez rozpoznania. Warunkiem przyznania świadczenia jest nieprzekroczenie kryterium dochodowego w kwocie 1922,00 zł. na osobę. Podstawą do obliczenia kryterium dochodowego od 1 listopada 2021 roku są dochody za rok 2020. Jakie dokumenty należy złożyć aby otrzymać „becikowe"? Wszyscy wnioskodawcy: Wypełniony wniosek o ustalenie prawa do jednorazowej zapomogi. Zaświadczenie wystawione przez lekarza lub położną potwierdzające pozostawanie kobiety pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu - wymóg dotyczy tylko biologicznych rodziców dziecka, Dokument potwierdzający datę przysposobienia dziecka, datę objęcia dziecka opieką prawną lub faktyczną (np. kopia postanowienia sądowego - oryginał do wglądu lub zaświadczenie) - dot. wyłącznie dziecka przysposobionego lub objętego opieką prawną, Oświadczenie o dochodzie nieopodatkowanym wszystkich członków rodziny za 2020 rok. Alimenty otrzymywane na rzecz osób w rodzinie: Jeżeli wnioskodawca ma zasądzone alimenty na rzecz dziecka (dzieci), należy dostarczyć odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem, Zaświadczenie od komornika o stanie egzekucji alimentów roku 2020 (jeżeli postępowanie egzekucyjne było prowadzone, a otrzymywana kwota alimentów jest niższa niż ta wynikająca z wyroku). Dokumenty wymagane do utracenia dochodu Jeżeli którakolwiek z osób znajdujących się w składzie rodziny w roku 2020 lub po tym roku utraciła dochód należy obligatoryjnie dostarczyć dokumenty do utraty dochodu: uzyskanie prawa do urlopu wychowawczego - zaświadczenie lub oświadczenie o udzielonym urlopie wychowawczym i PIT 11 z zakładu pracy za 2020 rok, utrata świadczeń z Powiatowego Urzędu Pracy - (zaświadczenie, w przypadku innego miasta niż Wrocław) i PIT 11 za 2020 rok z PUP, utrata zatrudnienia ze stosunku pracy - świadectwo pracy i PIT 11 za 2020 rok, utrata zatrudnienia z umowy zlecenia, umowy o dzieło PIT 11 za 2020 rok, utrata zatrudnienia z umowy o dzieło - zaświadczenie od pracodawcy o okresie wykonywania dzieła i PIT 11 za 2020 rok, utrata zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, emerytury, renty, renty rodzinnej, renty socjalnej lub rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego - zaświadczenie organu emerytalno - rentowego i PIT za 2020 rok wystawiony przez ten organ, wykreślenie działalności gospodarczej lub jej zawieszenie w związku ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem - oświadczenie oraz - w przypadku rozliczania jej na zasadach ogólnych - kopia PIT 36 za 2020 rok z potwierdzeniem jego wpływu do urzędu skarbowego, utrata zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących PO UTRACIE ZATRUDNIENIA - świadectwo pracy, zaświadczenie o okresie pobierania świadczeń i PIT za 2020 rok wystawiony przez właściwy organ, utrata zasądzonych świadczeń alimentacyjnych w związku ze śmiercią osoby zobowiązanej do tych świadczeń - akt zgonu, utrata świadczenia rodzicielskiego, utrata zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników - dokument potwierdzający utratę prawa do danego świadczenia oraz wysokość utraconego dochodu. utrata stypendium doktoranckiego określonego w art. 209 ust 1 i 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Dokumenty wymagane do uzyskania dochodu: Jeżeli którakolwiek z osób znajdujących się w składzie rodziny w roku 2020 uzyskała dochód i osiąga go do chwili obecnej do wniosku należy dołączyć dokument określający datę uzyskania dochodu oraz dokument określający łączną kwotę uzyskanego dochodu w 2020 roku. Chodzi tu o dochody, których członek rodziny nie osiągał przez cały okres 12 miesięcy w 2020 roku. Przez uzyskanie dochodu należy rozumieć: zakończenie urlopu wychowawczego (zaświadczenie od pracodawcy lub oświadczenie o powrocie do pracy i PIT 11 za 2020 rok, zaświadczenie lub oświadczenie o zarobkach z miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczęto pracę po urlopie wychowawczym), uzyskanie świadczeń z Powiatowego Urzędu Pracy (zaświadczenie w przypadku innego miasta niż Wrocław i PIT 11 za 2020 z PUP, uzyskanie zatrudnienia - stosunek pracy, stosunek służbowy, umowa agencyjna, umowa zlecenie, umowa o dzieło (umowa i PIT 11 za 2020 rok), uzyskanie zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, emerytury, renty, renty rodzinnej,  renty socjalnej lub rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego - zaświadczenie lub decyzja organu emerytalno - rentowego i PIT za 2020 rok wystawiony przez ten organ, rozpoczęcie działalności gospodarczej oświadczenie o formie rozliczenia (zasady ogólne, karta podatkowa, ryczałt) oraz w przypadku rozliczania jej na zasadach ogólnych kopia PIT 36 za 2020 rok z potwierdzeniem jego wpływu do urzędu skarbowego, wznowienie działalności gospodarczej po okresie zawieszenia (w rozumieniu art. 36aa ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 o systemie ubezpieczeń społecznych) - dokument potwierdzający okres od zawieszenia do wznowienia działalności gospodarczej oraz wysokość dochodu uzyskanego w roku 2020, uzyskanie zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących PO UTRACIE ZATRUDNIENIA - świadectwo pracy, decyzja lub zaświadczenie o okresie pobierania świadczeń i PIT za 2020 rok wystawiony przez właściwy organ, uzyskanie świadczenia rodzicielskiego uzyskanie prawa do zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników - dokument potwierdzający datę uzyskania prawa do danego świadczenia oraz wysokość świadczenia w roku 2020. uzyskanie stypendium doktoranckiego określonego w art. 209 ust 1 i 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.   Jeżeli którakolwiek z osób znajdujących się w składzie rodziny po roku 2020 uzyskała dochód (źródła uzyskanego dochodu podane w punkcie powyżej) i osiąga go do chwili obecnej należy ten fakt zgłosić obligatoryjnie. Do wniosku oprócz dokumentu potwierdzającego datę uzyskania dochodu (umowa, zaświadczenie, decyzja innego organu) należy dołączyć dokument potwierdzający wysokość uzyskanego dochodu z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został uzyskany, a przy działalności gospodarczej oświadczenie o dochodzie uzyskanym z miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczęto działalność. Jednocześnie tut. Organ informuje, iż dokumenty składane przez Klientów, które nie są wymagane w formie oryginału należy dostarczać w formie kserokopii wraz z oryginałem do wglądu. UWAGA: Wnioskodawcy, którzy objęli dziecko opieką prawną składając wniosek dokumentują jedynie dochód dziecka. Biuro Obsługi Klienta Działu Świadczeń na ul. Namysłowskiej 8 czynne jest w poniedziałek, wtorek, środę i piątek  w godzinach: od 7:30 do 15:00 – w czwartki od 7:30 do 16:30. .
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij