logo BIP

MOPS informacja

W OKRESIE PANDEMII NA PAŃSTWA TELEFONY W SEKRETARIACIE

OCZEKUJEMY DO GODZINY 19:00. (PN.-PT.)

Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03

Sekretariat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław ul. Strzegomska 6
Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03
fax (071) 78-22-405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

Kasy przy ul.Strzegomskiej 6 czynne od pn.do pt.

w godzinach 10:00 - 14:00 

Uwaga! za wyjątkiem ostatniego dnia miesiąca -

kasy czynne od 10:00-12:00

INFOLINIA

  tel. 71 782 23 22

Świadczenia rodzinne, 500+ oraz 300 +

   tel. 71 799 92 74

   tel. 71 782 23 26 (wypłata)

DODATKI MIESZKANIOWE

    tel. 71 782 23 46

    tel. 71 782 23 48

KARTA RODZINA PLUS i
KARTA DUŻEJ RODZINY

    tel.  (71) 78 23 595

    tel.  (71) 78 23 594

   ul. Strzegomska 6, pokój 26
 Obsługa klientów w okresie pandemii:

Przyjmujemy klientów od poniedziałku

do piątku od godziny 8.00 do 15.00. !

 

POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA  NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI                  

SIEDZIBA ZESPOŁU:

Wrocław 53-661 Pl. Solidarności 1/3/5 - III piętro
Obsługa klientów pokój nr 316, od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00.
Informacja telefoniczna: 071 78 22 360, 071 78 22 362, 071 78 22 363

Adres e-mail: zon@mops.wroclaw.pl

Więcej informacji na temat orzecznictwa o niepełnosprawności w linku poniżej:

KLIKNIJ TUTAJ

 

 

Wyszukaj

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej we Wrocławiu, na lata 2021-2024

data zatwierdzenia planu: 26.03.2021

zatwierdził: Anna Józefiak-Materna - Dyrektor

data opracowania planu: 26.03.2021

opracował: Grzegorz Polkowski – Koordynator ds. dostępności

Diagnoza

Działanie : audyt architektoniczny wewnętrzny,

Zidentyfikowane problemy i zalecenia do wdrożenia:

1. ul. Koszykarska 6a
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • na wejściu do siedziby próg wys. 3 cm;
  • domofon na wys. 145 cm;
  • toaleta przystosowana do osób z niepełnosprawnością ale wymaga modernizacji;
2. ul. Nowowiejska 102
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście od frontu nie przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ale wejście od tył już tak – należy zastosować odpowiednie tablice informacyjne; wejście tylne na co dzień jest zamknięte, brak domofonu;
  • wewnątrz trzy schody przy pomieszczeniu socjalnym – niezbędna platforma rozkładana, szyny lub inne rozwiązanie;
  • toaleta przystosowana do osób z niepełnosprawnością ale wymaga modernizacji;
3. ul. Hubska 30-32
  • niezbędna niwelacja krawężnika na ciągu komunikacyjnym od miejsca parkingowego do wejścia do budynku;
  • klatka schodowa – potrzebny zakup platformy przyschodowej z IV na V piętro lub zastosowanie innego rozwiązania ( do użytku pracowników);
  • niezbędna niwelacja pojedynczych schodów na V piętrze – zastosowanie np. platformy rozkładanej,
4. pl. Św. Macieja 4
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • duże, ciężkie drzwi metalowe wejściowe;
  • potrzeba skontrastowania drzwi wejściowych;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
  • kasa posiada zbyt wysoko umieszczone okienko;
5. ul. Nowowiejska 29
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • przy wejściu stopień o wys. 9 cm od poziomu chodnika;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
6. ul. Oficerska 8a
  • ciężkie drzwi wejściowe;
  • klatka schodowa – niezbędny zakup i montaż platformy przyschodowej;
  • brak zabezpieczenia schodów do piwnicy – montaż bramki zabezpieczającej;
  • kasa posiada zbyt wysoko umieszczone okienko,
7. ul. Kamieńskiego 190
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
8. ul. Gliniana 55
  • domofon na wysokości 150 cm;
  • schody do lokalu 7 stopni – do analizy zastosowanie platformy, podjazdu lub podnośnika od strony podwórka;
  • drzwi wewnętrzne nie przystosowane ( szer. 80 cm);
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
9. ul. Karola Miarki 1
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście – niezbędna niwelacja progu o wys. 3 cm;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością,
10. ul. Podwale 75a
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • drzwi wejściowe do budynku szer. 80 cm;
  • schody do poziomu parteru 7 stopni – niezbędne zastosowanie windy lub podnośnika zewnętrznego,
  • na wejściu do lokalu: próg 8 cm; drzwi 80 cm + krata; domofon ;
  • drzwi wewnętrzne 80 cm;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
11. ul. Dąbrowskiego 11/2
  • wejście po schodach kamiennych 3 stopnie , wysoko umieszczony domofon; ciężkie drzwi; jest wejście od tyłu – do analizy możliwość zastosowania platformy przyschodowej lub podjazd/podnośnik od strony podwórka;
  • drzwi wewnętrzne 80 cm;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
12. ul. Rydygiera  43A
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • klatka schodowa – niezbędny zakup i montaż platform przyschodowych lub zastosowanie innego rozwiązania dla komunikacji na dwa poziomy;
13. ul. Braniborska 6-8
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście od frontu - schody wejściowe nieprzystosowane;
  • wejście boczne z podjazdem - potrzebny remontu ciągu komunikacyjnego do tego wejścia;
  • klatka schodowa – niezbędny zakup i montaż platformy przyschodowej na I piętro;
  • niezbędne skontrastowanie schodów i drzwi;
  • brak przycisku alarmujący w toalecie;
  • schodki do Sali konferencyjnej – zakup i montaż platformy rozkładanej/ podestu;
14. ul. Żeromskiego 79
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ale wymaga modernizacji;
15. ul. Młodych Techników 58
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • schody przed wejściem głównym -instalacja platformy, podjazdu lub szyn - trudny układ przestrzenny, potrzebny projekt i kosztorys;
  • ciężkie, zabytkowe drzwi wejściowe;
  • problem z pierwszymi schodami na wysokie piętro- brak miejsca na platformę, niezbędne inne rozwiązanie;
  • klatka schodowa parter-Ip-IIp. – potrzeba zakupu i montażu platformy przyschodowej;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
16. ul. Średzka 42
  • wejście po schodach – jedynym rozwiązaniem jest budowa windy lub zmiana lokalizacji;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
17. ul. Na Ostatnim Groszu 54/56
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • wejście po stromych schodach, 8 stopni (h=17 cm) – niezbędna platforma przyschodowa;
  • drzwi wewnętrzne o szer. 80 cm;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
18. ul. Litewska 20
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
19. ul. Reymonta 8
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
  • toaleta nie dostosowana dla osób z niepełnosprawnością;
20. ul. Kniaziewicza 29
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
21. ul. Kamieńskiego 190 - Pensjonat
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
22. pl. Macieja 19/20
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;
23. ul. Krzywoustego 296
  • w najbliższym sąsiedztwie budynku brak wydzielonego miejsce parkingowego dla osób z niepełnosprawnością;

Działanie : audyt cyfrowy zewnętrzny,

Zidentyfikowane problemy i zalecenia do wdrożenia:

  • dostosowanie wszystkich dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej;
  • usunięcie błędów na stronie mops.wroclaw.pl oraz www.bip.wroclaw.pl;

Działanie : audyt informacyjno-komunikacyjny wewnętrzny,

Zidentyfikowane problemy i zalecenia do wdrożenia:

  • w budynku przy Litewskiej 20 brak tablicy informacyjnej na temat rozkładu pomieszczeń,
  • w Biurach Obsługi Klienta na ul Namysłowskiej 8 i ul. Hubskiej 30-32 potrzebny zakup i instalacja pętli indukcyjnych;
  • zalecana wymiana wszystkich tablic informacyjnych o rozkładzie pomieszczeń na tablice tyflograficzne;

Harmonogram działań

W zakresie dostępności architektonicznej :

1. Budynki: ul. Koszykarska 6a, ul. Nowowiejska 10, ul. Hubska 30-32, pl. Macieja 4, ul. Nowowiejska 29, ul. Oficerska 8a, ul Kamieńskiego 190, ul. Gliniana 55, ul. Karola Miarki 1, ul. Podwale 75a, ul. Dąbrowskiego 11/2, ul. Rydygiera 43 A, ul. Braniborska 6-8, ul. Żeromskiego 79, ul. Kniaziewicza 29, pl. Macieja 19/20, ul. Krzywoustego 296, w zakresie określonym w DIAGNOZIE;
  • Czas realizacji : do końca 2021 r.
  • Niezbędne działania : przygotowanie dokumentacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, przygotowanie zapytania cenowego lub postępowania przetargowego, wyłonienie Wykonawcy, realizacja i odbiór wykonanych prac,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Remontowo-Techniczna,
  • Przewidywany koszt: 556 tys. zł,
2. Budynki: ul. Młodych techników 58, ul. Średzka 42, ul. Na Ostatnim Groszu 54/56, ul. Litewska 20, ul. Reymonta 8, w zakresie określonym w DIAGNOZIE;
  • Czas realizacji : do końca 2024 r.
  • Niezbędne działania : oszacowanie wartości zamówienia, przygotowanie dokumentacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń,
  • przygotowanie zapytania cenowego lub postępowania przetargowego, wyłonienie Wykonawcy, realizacja i odbiór robót; alternatywnie podjęcie działań w kierunku zmiany siedzib,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Remontowo-Techniczna,
  • Przewidywany koszt: według oszacowania lub kosztorysu,
3. Aktualizacja deklaracji dostępności w zakresie dostępności architektonicznej,
  • Czas realizacji : 2021-2024,
  • Niezbędne działania : Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz niezwłocznie w każdym przypadku gdy nastąpią zmiany mające wpływ na dostępność architektoniczną budynków MOPS,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Remontowo-Techniczna, Dział Adaptacji Osób Niepełnosprawnych,
  • Przewidywany koszt: brak,
4. Bieżący monitoring,
  • Czas realizacji : 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, MOPS nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami; obsługa wniosków o zapewnienie dostępności,
  • Komórka organizacyjna lub pracownik odpowiedzialny za realizację
  • Zadania: Koordynator ds. dostępności, Kierownik Sekcji Remontowo -Technicznej,
  • Przewidywany koszt: według potrzeb,

W zakresie dostępności cyfrowej :

1. Dostosowanie  wszystkich dokumentów elektronicznych publikowanych na stronach mops.wroclaw.pl oraz bip.mops.wroclaw.pl do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej,
  • Czas realizacji : do końca 2021 r.
  • Niezbędne działania: sporządzenie instrukcji i standardu przygotowania treści załączników i dokumentów umieszczanych na stronach, szkolenie pracowników, opracowanie dokumentów w postaci spełniającej wymagania dostępności
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja informatyki we współpracy z redaktorami strony mops.wroclaw.pl oraz redaktorami strony www.bip.mops.wroclaw.pl ,
  • Przewidywany koszt: brak,
2. Usunięcie błędów na stronie www.mops.wroclaw.pl  oraz www.bip.mops.wroclaw.pl  ,
  • Czas realizacji : do końca 2021 r.
  • Niezbędne działania: Usunięcie błędów wykazanych w audycie, niewymagających prac programistycznych, sprawdzenie działania strony po usunięciu błędów,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja informatyki we współpracy z redaktorami strony mops.wroclaw.pl oraz redaktorami strony www.bip.mops.wroclaw.pl ,
  • Przewidywany koszt: brak,
3. Aktualizacja deklaracji dostępności,
  • Czas realizacji : 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz niezwłocznie w każdym przypadku, gdy strona internetowa lub aplikacja mobilna podlega zmianom mogącym mieć wpływ na jej dostępność cyfrową.
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Sekcja Informatyki,
  • Przewidywany koszt: brak,
4. Bieżący monitoring,
  • Czas realizacji : 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, MOPS nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami; obsługa wniosków o zapewnienie dostępności,
  • Pracownik odpowiedzialny za realizację: Koordynator ds. dostępności, Kierownik Sekcji Informatyki,
  • Przewidywany koszt: według potrzeb,

W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej :

1. Zakup i instalacja pętli indukcyjnych w biurach obsługi klienta, zakup i montaż tablic tyflograficznych.
  • Czas realizacji : do końca 2022 r.
  • Niezbędne działania: oszacowanie wartości zamówienia, przeprowadzenie zapytania ofertowego na dostawę i instalację,
  • realizacja i odbiór prac,
  • Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację: Dział Obsługi we współpracy z Działem Adaptacji Osób Niepełnosprawnych,
  • Przewidywany koszt: według oszacowania,
2. Bieżący monitoring,
  • Czas realizacji : 2021-2024,
  • Niezbędne działania: Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, MOPS nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami; obsługa wniosków o zapewnienie dostępności,
  • Komórka organizacyjna lub pracownik odpowiedzialny za realizację
  • Zadania: Koordynator ds. dostępności, Kierownik Działu Adaptacji Osób Niepełnosprawnych,
    Przewidywany koszt: według potrzeb,
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij