logo BIP

Formy pomocy

MOPS informacja

W OKRESIE PANDEMII NA PAŃSTWA TELEFONY W SEKRETARIACIE

OCZEKUJEMY DO GODZINY 19:00. (PN.-PT.)

Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03

Sekretariat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
53-611 Wrocław ul. Strzegomska 6
Kontakt: tel. (071) 78-22-300 do 03
fax (071) 78-22-405
e-mail: sekretariat@mops.wroclaw.pl

Kasy przy ul.Strzegomskiej 6 czynne od pn.do pt.

w godzinach 10:00 - 14:00 

Uwaga! za wyjątkiem ostatniego dnia miesiąca -

kasy czynne od 10:00-12:00

ŚWIADCZENIA RODZINNE

  tel. 71 782 23 22

500+ oraz 300 +

   tel. 71 799 92 74

   tel. 501-928-501

   tel. 71 782 23 26 (wypłata)

DODATKI MIESZKANIOWE

    tel. 71 782 23 46

    tel. 71 782 23 48

KARTA RODZINA PLUS i
KARTA DUŻEJ RODZINY

    tel.  (71) 78 23 595

    tel.  (71) 78 23 594

   ul. Strzegomska 6, pokój 26
 Obsługa klientów w okresie pandemii:

Przyjmujemy klientów od poniedziałku

do piątku od godziny 8.00 do 15.00. !

 

 POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA  NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI                   

Pl. Solidarności 1/3/5  - III piętro

53-661 Wrocław

Obsługa klientów pokój nr 316

Wyszukaj

Plakat programu Dobry Start

1 lipca 2020r. ruszył nabór wniosków elektronicznych o świadczenie „Dobry start”, zasiłek rodzinny oraz świadczenie z funduszu alimentacyjnego. Ważną informacją jest to, że nie będzie trzeba składać wniosków o 500+, ponieważ świadczenia przyznane w ubiegłym roku będą wypłacane aż do 31 maja 2021 r.

Nabór nowych wniosków o 500+ rozpocznie się dopiero od 1 lutego 2021 r. Obecnie wnioski o świadczenie 500 + powinny składać tylko osoby którym urodziło się dziecko lub uzyskały prawo do pobierania świadczenia np. w związku ze zmianą sposobu sprawowania opieki nad dziećmi.

Jak złożyć wniosek elektronicznie:

  • świadczenia dobry start „300+” za pośrednictwem:
    - systemów teleinformatycznych banków
    - portalu informacyjno-usługowego empatia.mpips.gov.pl
    - platformy usług elektronicznych ZUS: www.zus.pl/pue
  • świadczenia rodzinne za pośrednictwem:

            - portalu informacyjno-usługowego empatia.mpips.gov.pl

  • świadczenia z funduszu alimentacyjnego za pośrednictwem:

            - portalu informacyjno-usługowego empatia.mpips.gov.pl

Od 1 sierpnia będzie można składać wnioski papierowe na świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz Dobry start. Jednak z uwagi na wciąż istniejące realne zagrożenie koronawirusem i trudny do przewidzenia rozwój sytuacji epidemiologicznej, zachęcamy Państwa do składania wniosków przez internet, za pośrednictwem bankowości elektronicznej, Platformy Usługowo-Informacyjnej Emp@tia oraz Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

300 złotych płatne raz w roku – tyle wynosić będzie świadczenie „Dobry start” dla każdego uczącego się dziecka. Świadczenie będzie przysługiwało bez względu na osiągane dochody.

Dla kogo wsparcie?

  • Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny w szkole podstawowej i ponadpodstawowej dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
  • Programem nie są objęte dzieci w zerówce, uczniowie szkół dla dorosłych oraz studenci.

Jak otrzymać świadczenie „Dobry Start”?

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Gdzie  i kiedy złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie „Dobry start” są przyjmowane i rozpatrywane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

UWAGA: wnioski o świadczenie Dobry Start można składać drogą elektroniczną już od 1 lipca !!!

Zachęcamy Państwa do skorzystania z możliwości złożenia wniosku przez internet. Podobnie jak w przypadku świadczenia 500+, wnioski elektroniczne o świadczenie „Dobry start”  można składać m. in. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Forma elektroniczna jest optymalna dla wnioskodawców, ponieważ pozwala im złożyć wniosek w dogodnym momencie, bez konieczności odwiedzin w punkcie obsługi.

Natomiast wnioski tradycyjne (zarówno osobiście jak i korespondencyjnie) można składać dopiero od 1 sierpnia.

Ostateczny termin do ubiegania się o świadczenie „Dobry Start” upływa 30 listopada. Po tym terminie wnioski nie będą rozpatrywane.

Termin wypłaty świadczenia

Ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” oraz jego wypłata będzie następować w terminie do 2 miesięcy (licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami).

Dla wniosków kompletnych złożonych w lipcu lub sierpniu br. przewidziany jest odrębny termin rozpatrzenia i wypłaty – do 30 września.

 Materiały informacyjne ministerstwa rodziny, pracy i polityki społecznej: https://www.mpips.gov.pl/dobrystart

Od 1 sierpnia zaczynamy także przyjmować wnioski w formie tradycyjnej.

Wypełnione wnioski można wysłać pocztą lub złożyć osobiście. Można je pobrać w punktach przyjęć wymienionych poniżej.

ul. Namysłowska 8, parter
Biuro Obsługi Klienta Działu Świadczeń
tel.: 71 79 99 274 lub 501 928 501
godziny przyjęć:
Poniedziałek, Środa, Piątek w godz. 7.30 -15.00
Czwartek 7.30 - 16.30

Zespoły Terenowej Pracy Socjalnej
ul. Braniborska 6-8
ul. Średzka 42
ul. Nowowiejska 102
ul. Oficerska 9A
ul. Kniaziewicza 29
ul. Krzywoustego 296
pl. Św. Macieja 19
godziny przyjęć:
Poniedziałek - Piątek w godz. 7.30 -15.00

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.