W ramach programu AKTYWNY SAMORZĄD Moduł II realizowana jest pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym. Dawniej program ten nosił nazwę: STUDENT i STUDENT II. W Module II można starać się o dofinansowanie kosztów edukacji na następujących poziomach:
- szkoła policealna,
- kolegium,
- szkoła wyższa:
- studia pierwszego stopnia,
- studia drugiego stopnia,
- jednolite studia magisterskie,
- studia podyplomowe lub doktoranckie (szkoła doktorska) prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym /dziennym lub niestacjonarnym/wieczorowym/zaocznym lub eksternistycznym (w tym również za pośrednictwem internetu),
- przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.
Szczegółowe informacje w sprawie programu są zamieszczone na stronie www.pfron.org.pl w zakładce „Aktywny Samorząd”.
SEMESTR ZIMOWY ROKU AKADEMICKIEGO 2022/23
Termin przyjmowania wniosków w ramach refundacji minionego roku szkolnego/akademickiego 2021/2022:
- od 19 września 2022 r. do 30 września 2022 r.
Termin przyjmowania wniosków w ramach semestru zimowego roku szkolnego/akademickiego 2022/2023:
- od 19 września 2022 r. do 10 października 2022 r.
Wytyczne do złożenia wniosku.
Informujemy, że wnioski na semestr zimowy roku akademickiego 2022/23 można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej
System Obsługi Wsparcia (SOW).
UWAGA!
W każdym semestrze obowiązują inne wzory załączników. Nie należy używać załączników z poprzednich semestrów!
Do WNIOSKU O DOFINANSOWANIE w platformie SOW należy dołączyć następujące (obowiązujące w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/23) załączniki w formie czytelnego skanu:
Zał. nr 7 – aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
Załączniki do pobrania, wypełnienia i dołączenia do wniosku:
Zał. nr 4 - oświadczenie wnioskodawcy (KONIECZNY PODPIS !!!)
Zał. nr 5 - oświadczenie pracodawcy (wyłącznie do osób zatrudnionych)
Zał. nr 6 - zaświadczenie z uczelni
Wytyczne do uzyskania dodatku.
Po ZAKOŃCZENIU semestru, bądź uzyskaniu jego zaliczenia
należy dołączyć (poprzez SOW) do złożonego wcześniej
WNIOSKU O DOFINANSOWANIE wypełniony przez szkołę/uczelnię
Zał. nr 1 – potwierdzenie zaliczenia/uczęszczania,
na podstawie którego zostaje wypłacony dodatek.
Wytyczne do rozliczenia otrzymanego dofinansowania.
Po otrzymaniu dofinansowania (czesne i/lub dodatek - o ile przysługuje) należy złożyć WNIOSKI O ROZLICZENIE:
- oddzielnie o rozliczenie otrzymanego za dany semestr dofinansowania
do czesnego, dołączając jako załącznik dokument potwierdzający dokonaną opłatę za całe czesne (faktura VAT lub inny dokument księgowy potwierdzający wpłatę), - oddzielnie o rozliczenie otrzymanego dodatku, dołączając wypełniony
zał. nr 2 - rozliczenie dodatku (KONIECZNY PODPIS !!!)