Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie w ramach programu Dobry Start (tzw. 300+) przyzna i wypłaci Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak do tej pory Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
W związku z tym prosimy, by wszelkie pytanie związane ze świadczeniem 300+ kierować do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Informacja o oddziałach terenowych ZUS znajduje się tutaj (po kliknięciu strona otworzy się w nowym oknie) Oddziały ZUS
Składanie wniosków i wypłata świadczenia
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
Na platformie PUE ZUS został przygotowany specjalny kreator, który ma pomóc w wypełnianiu formularza. Osobom, które do tej pory nie korzystały z platformy elektronicznej PUE ZUS pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pomogą w założeniu profilu i wypełnieniu wniosku.
Zakład wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ ZUS przekaże w formie elektronicznej.
Informacje ogólne
W ramach programu Dobry Start wszyscy rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów i akcesoriów szkolnych. Świadczenie przysługuje wszystkim dzieciom, które uczą się w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych do ukończenia 20. roku życia, lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
Obecnie wsparcie z programu Dobry Start otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci w Polsce. We Wrocławiu świadczenie trafia rocznie do ok. 63 tysięcy dzieci.