Gmina Wrocław - Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu, w partnerstwie z Fundacją „Bajkowy Świat” z siedzibą we Wrocławiu, realizuje projekt Mój drugi dom – zapewnienie wsparcia dla osób niesamodzielnych w dziennych domach pomocy we Wrocławiu, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, Oś priorytetowa: 9 Włączenie społeczne, Działanie: 9.2 Dostęp do wysokiej jakości usług społecznych.
Okres realizacji projektu: styczeń 2019 r. do maj 2022 r.
Całkowita wartość projektu: 8 777 028,16 zł
Wartość dofinansowania: 8 338 176,75 zł
Cel projektu: zwiększenie dostępu do usług społecznych związanych z procesem integracji społecznej oraz deinstytucjonalizacji usług poprzez utworzenie łącznie 120 miejsc dla osób niesamodzielnych
w czterech dziennych domach pomocy we Wrocławiu.
Główne zadania przewidziane w ramach realizacji projektu to:
- przygotowanie do świadczenia usług w dziennych domach pomocy w ramach, którego zapewnione będzie poradnictwo psychologiczne i organizacyjne,
- zapewnienie funkcjonowania:
- Dziennego Domu Pomocy przy ul. Karmelkowej 25,
- Dziennego Domu Pomocy nr 1 przy ulicy Semaforowej 5
- Dziennego Domu Pomocy nr 2 przy ulicy Semaforowej 5,
- Dziennego Domu Pomocy przy ul. Skoczylasa 8,
w tym realizacja usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz aktywizacja klientów dziennego domu,
- wsparcie specjalistyczne dla klientów dziennych domów pomocy i ich opiekunów, rodzin,
- integracja lokalna, międzypokoleniowa,
- przewóz wraz z opieką do niektórych (trzech) dziennych domów pomocy.
Kompleksowe działania zaplanowane w projekcie zwiększają dostęp do spersonalizowanych usług społecznych adresowanych do osób niesamodzielnych, w szczególności starszych, a jednocześnie są ukierunkowane na poprawę jakości ich życia.
Główne rezultaty projektu to:
- poradnictwo psychologiczne i organizacyjne dla klientów i ich opiekunów faktycznych,
- wsparcie dla opiekunów faktycznych i klientów dziennych domów pomocy w postaci warsztatów i konsultacji indywidulanych,
- wsparcie mobilności,
- wysokiej jakości zintegrowane usługi opiekuńcze.
DZIENNY DOM POMOCY – CO TO ZA OŚRODEK?
Dzienny Dom Pomocy (zwany dalej: DDP) to dzienny ośrodek wsparcia funkcjonujący w ramach systemu pomocy społecznej, dla nie więcej niż 30 osób. Zapewniona w nim będzie opieka, posiłki (drugie śniadanie i obiad), pomoc w podstawowych czynnościach życia codziennego oraz terapia pozwalająca na utrzymanie kondycji osobistej, w tym integracja ze środowiskiem.
DO KOGO KIEROWANE JEST WSPARCIE W DDP?
- DDP przeznaczony jest dla starszych, niesamodzielnych mieszkańców Wrocławia, którzy ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymagają opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego, a rodzina lub inne osoby bliskie nie są w stanie tej opieki zapewnić
- wsparciem zostaną również objęci opiekunowie faktyczni klientów DDP, najczęściej członkowie rodzin, w zakresie edukacji, poradnictwa oraz wsparcia w opiece nad osobami niesamodzielnymi.
Pobyt w DDP jest odpłatny zgodnie z indywidualną decyzją administracyjną wydaną na podstawie ustawy o pomocy społecznej.
JAK STARAĆ SIĘ O WSPARCIE W DDP?
- czyli rekrutacja do projektu w pięciu krokach:
- Napisz wniosek o przyznanie pobytu w DDP i złóż w MOPS na ul. Strzegomskiej 6 we Wrocławiu lub we właściwym ZTPS w MOPS (http://www.mops.wroclaw.pl/o-nas/komorki-organizacyjne).
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy, deklarację uczestnictwa oraz oświadczenie uczestnika Projektu
w sprawie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych. - Oczekuj na decyzję administracyjną wydaną przez MOPS.
- Zgłoś się do DDP w celu załatwienia pozostałych formalności.
- Weź udział w spotkaniach informacyjno-organizacyjnych (terminy znajdziesz na stronie: https://www.mcus.pl/projekty/projekt-moj-drugi-dom/aktualnosci.html) i ciesz się nową jakością życia.
Liczba miejsc w DDP jest ograniczona.
O kolejności przyjęcia osób decyduje liczba punktów uzyskanych w procesie rekrutacji z uwzględnianiem kryteriów dostępu i kryteriów premiujących oraz termin złożenia wniosku przez klienta.
WSZYSTKIE DOKUMENTY DOTYCZĄCE PROJEKTU dostępne są na stronie: https://www.mcus.pl/projekty/projekt-moj-drugi-dom/aktualnosci.html
Biuro projektu
Miejskie Centrum Usług Socjalnych
Mączna 3, 54-131 Wrocław
tel. 71 376 99 00
fax. 71 376 99 05
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator Projektu
Sylwia Sobczak
Tel. 71 376 99 40